Älskade mamma


Tack för alla sagor som du har läst & alla barnvisor du har sjungit.
Jag kommer fortfarande ihåg dem som igår.
Tack för att du visade mig min första solnedgång, föt att du tålmodigt stått ut med mig i svåra stunder, tack för alla kottar & pinnar jag fick ta med mig hem som liten & grodorna jag fick ha. Tack för att du har lärt mig att leva. Tack för ditt goda råd: Försök att göra ditt bästa, men om inte de går så hitta på något annat i stället. Det har besparat mig mycket bekymmer. Tack för att jag aldrig har behövt höra dig säga ''vad var det jag sa!''( inte skärskilt ofta i alla fall.)

Tack för att du finns, du tränger dig inte på, lägger dig heller nästan aldrig i, utan du bara finns där. Du finns till hands för att ge goda råd i allt jag frågar om.
Så fort jag behöver dig packar du & kommer farande utan dröjsmål.

Mot din axel får man gråta ut.
Med dig kan man skratta & ha kul. 
Din kärlek till dina barn är otrolig, jag beundrar den!

Du är min tröst, mamma!

När jag var liten & mörkrädd brukade du tända lampan i garderoben  som jag hade i mitt rum & visa mig att där inga spöken fanns efter de satte du dig alltid hos mig hela natten om så behövdes för att jag skulle orka slappna av & somna. 

En mamma är en person som hör allt, också gråten som man försöker kväva i kudden. När sorgen blir dig övermäktig, ring din mamma!

Att vara förälskad är underbart, men ibland är en pratstund tillsammans med mamma något man verkligen behöver. En mamma torkar tårar även via telefon.

Mammor har ett skärskilt trollklister som också klara att laga brustna förhoppningar.

Du är alltid med mig!

Det är så roligt att du blir glad när jag har lyckats med något bra, men det är nästan roligare att du fortfarande tycker jag är bäst i hela världen.

En mors kärlek kan övertyga den fulaste ankunge om att den en gång kommer att bli en vacket svan.

Jag är jag & ingen annan.

Från det ögonblick jag föddes har du behandlat mig som en unik varelse, inte som en produkt av dig själv & pappa. Du har fått mig att förstå att jag kommit till världen för min egen skull, inte för att du skulle ha någon att äga & skämma bort. Du har alltid behandlat mig sim en självständig individ. Därför är det så lätt att säga, jag älskar dig.

Tack för att du alltid varit intresserad men aldrig super nyfiken. För att du varit kärleksfull men aldrig kvävt mig med dina moderskänslor. För att du gett mig ett bo som jag left mina dagar i, men släppt taget om mig & min syster när vi skulle flytta till Forshaga för att börja på hundsportgymnasiet. Tack för att du har öppnat alla dessa dörrar för mig, men aldrig tvingat mig över tröskeln.

Det är mammorna som lägger upp maskorna åt oss & visar oss hur man stickar aviga & räta. De ger oss ett mönster att följa. Men kloka mammor - sådana som du - lämnar ifrån sig stickorna efter några varv & låter oss pröva själva. En förståndig mor ger sina barn papper, vattenfärger & en pensel, men låter oss barn måla bilden själva.

  
Till sist vill jag bara säga grattis på födelsedagen mamma, jag älskar dig! Your beautiful, youre everything.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej älskling!!



Tack för dina ord hjärtat!! Alltså,inte visste jag att Du hade en sådan förmåga att skriva med sådant flyt och engagemang. Jag blir ju alldeles tårögd när jag läser dethär. Är det verkligen mig det handlar om??!!.............Nej,det kan det inte vara.Och ändå är jag ju din mamma så.......



Tack min dotter,dessa ord värmde mitt hjärta mycket kan jag säga!! PUSSSS o Kramar i massor.



Din Mami

2010-01-04 @ 23:13:09
Postat av: Rebecka

Det är BARA dig det handlar om & ingen annan.



puss & kram :)

2010-01-04 @ 23:22:19
URL: http://rebeckanilssoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack,Du gör mig lycklig!

2010-01-05 @ 13:10:04
Postat av: Elsa

gosh va gulligt :'3 hälsa grattis från mig! ^^

2010-01-06 @ 15:24:05
URL: http://elsapelsass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0